Usability, relatia client website, un factor esential pentru paginile Web

by Web Design
7 ani ago
1301 Views

Usability, relatia client website, un factor esential pentru paginile Web

Cresterea Conversiilor

Usability – Un factor esential pentru paginile Web, este modul in care un utilizator ajunge la finalizarea unei comenzi de exemplu, fara a avea obstacole. Usability, este in realitate, usurinta cu care un utilizator aplica pentru un anumit serviciu sau produs pe un website si finalizeaza comanda fara probleme, intr-un timp foarte scurt.

Este mai important ca niciodata sa nu oferiti audientei o experienta de ansamblu a site-ului Dvs. Nu este suficient ca o pagina web sa „arate bine”. Vizitati ultimul proiect Cazinouri Online. Un website specializat in recenzii pentru cazinourile online din Romania.

Cresterea conversiilor are legatura directa cu „Usability”, care creaza un mediu mai simplu si mai placut pentru utilizator. Pana la urma totul se leaga de web design, modul in care a fost dezvoltat website-ul.

Cu siguranta ati intalnit website-uri, cu o cromatica ciudata, cu butoane care abia se vad sau link-uri inexistente care sunt foarte enervante.

Butoane si legaturi interne

Butoane si Legaturi (link-uri interne)

Voi lua ca exemplu un magazin online, website de comert electronic si sunt sigur ca ati accesat macar o data un astfel de website. In general, pe pagina de start a unui magazin online, se gasesc produsele oferite de compania respectiva. Din punctul meu de vedere, o greseala majora este „Adauga in Cos”, un link care automat adauga produsul in cos.

In mod normal, link-ul respectiv ar trebui sa mearga pe pagina produsului, unde voi gasi informatii cu privire la produsul respectiv, iar „Adauga in Cos”, ar trebui sa fie ceva de genul „Detalii produs”, sau o expresie mai familiara ca terminologie.

Pagina Produsului

Ideea este sa faceti butoanele catre produse sau servicii mai putin generice si mai adaptate la continutul pe care incercati sa il vindeti. In acest fel evitati dezamagirea utilizatorilor atunci cand considera ca vor fi trimisi la o alta destinatie, un alt URL.

Culorile, cromatica unui website

Culoarea este un alt factor important atunci cand vine vorba de usability. Butoanele sau textul pot fi obstructionate cu usurinta din cauza culorii utilizate – fundal deschis cu text de culoare deschisa sau butoane cu tonuri de culori ciudate.

Butoanele trebuie sa fie simple, sa existe un nivel de contrast intre o culoarea de fundal si culoarea textului. Daca contrastul este slab, devine dificil pentru utilizator sa citeasca informatia, informatie care ar putea fi vitala pentru finalizarea comenzii.

Efectuarea legaturilor la pagini, articole sau produse

Nu este nimic mai frustrant decat atunci cand incerci sa accesezi un link catre un articol sau o pagina si link-ul respectiv nu te duce nicăieri. Orice obstacole in acest proces vor avea ca rezultat o experienta nefavorabila a utilizatorului, care inseamna usability.

Nu oferiti doar un singur link la sfarsitul articolului sau produsului prezentat, legati pagina de destinatie cu imagini si text asociat, care sa inspire incredere si curiozitate. Navigarea utilizatorului in website-ul Dvs., ar trebui sa fie foarte usoara, fara obstacole sau diverse reclame care te forteaza sa dai click.

Formularele de comanda si Contact

Cand creati formulare de inregistrare sau formulare de contact, doriti sa faceti procesul cat mai simplu posibil pentru utilizator. Puteți face acest lucru folosind etichete informative in afara campurilor de formular. Acest lucru va ajuta la cresterea ratei de conversie – pierdeti mai putini clienti la procesul de inregistrare.

1 Step 1
Numenumele Dvs.
Telefonfix sau mobil
WebsiteURL, pagina Web
Detaliiproiect, optiuni, comentariu
0 /
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

Nu suprasolicitati utilizatorul

Pentru mine de exemplu, acest lucru este punctul cel mai important intr-un website, campurile de inregistrare, de creare a unui cont pe un anumit website. Formularele sunt lungi, o gramada de detalii si informatii stupide. Este greu sa copletezi un formular din start. Solutia ar fi sa prioritizati doar informatiile necesare apoi, se pot completa si alte date daca utilizatorul doreste.

Vom analiza cateva din aceste puncte intr-un mod mai detaliat in viitor, cu un alt articol in care vom da si exemple de butoane, formulare de contact, etc. Daca doriti sa stiti cum se poate creste rata de conversie a unui website sau mai multe despre usability, ne puteti contacta si va vom raspunde cat de repede posibil.

Etichete: , , , , , , ,